איך לחסוך בקליק

7 דרכים לחסוך כסף דרך המחשב

טיפים חשובים על איך אפשר לחסוך הרבה כסף ע"י שליטה על ההוצאות: הקטנת עמלות ניהול, הקטנת הוצאות על ביטוחים שונים, איתור חסכונות אבודים, צמצום ריביות על הלוואות ועוד ועוד…

כל זאת בלי לצאת מהבית, בלי לעמוד בתור ובלי להתעצבן אלא רק בלחיצת כפתור מהמחשב הביתי.

המסלקה הפנסיונית

אחד הסעיפים החשובים ביותר בניהול הכספים של משק הבית הוא בתחום הפנסיה, שם לכל שקל יש משמעות רבה לקצבה שיקבל החוסך בגיל הפרישה. מי שמנסה לעשות סדר בבלגן היא המסלקה הפנסיונית שהוקמה ביוזמת המדינה, ושמאפשרת לקבל תמונת מצב עדכנית על החסכונות הפנסיוניים של כל חוסך, כמו גם ביצוע פעולות וקבלת מידע מכל הגופים שבהם מנוהלים אותם חשבונות. אתר המסלקה נמצא בכתובת: www.swiftness.co.il

איתור כספים אבודים

משרד האוצר מפעיל בשנים האחרונות מנוע חיפוש שמאפשר למי שחסכו בקופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוחי חיים עם חיסכון או קרנות השתלמות, לאתר חשבונות לא פעילים. מדובר בחשבונות שאליהם חסכו אותם אנשים בעבר ושהפעילות בהן הופסקה, לרוב בשל מעבר מקום עבודה של החוסך ופתיחת חיסכון חדש. באתר הייעודי שהקים משרד האוצר בכתובת https://itur.mof.gov.il/ ניתן לאתר את אותם חשבונות ואז לפנות אל הגופים המנהלים אותם כדי לקבל מידע על סכומי הכסף שהצטברו בהם ומה ניתן לעשות איתם. משרד האוצר אף יצא בהוראה שתאחד את אותם כספים אבודים עם החסכונות הפעילים של החוסכים. במסגרת מנוע החיפוש ניתן לנסות ולאתר גם כספים של קרובים שנפטרו ושלא נפרעו בעבר. בעתיד צפוי גם בנק ישראל להקים אתר דומה שיאפשר ללקוחות הבנקים לאתר חשבונות רדומים שהיו בבעלותם בעבר ושנותרו בהם כספים שלא נפרעו.

מחשבוני הביטוח של משרד האוצר

עוד מבית משרד האוצר, מגיעים מחשבוני הביטוח השונים שפותחו במשרד ומאפשרים ללקוחות לבצע השוואה של מחירי ביטוח החובה לרכב, הדירה ומהשנה האחרונה גם של ביטוחי הבריאות. לצידם של המחשבונים מציג משרד האוצר גם את מדדי השירות של חברות הביטוח שמאפשרים למבוטחים לבחור את החברה הטובה עבורם, לא רק בגזרת המחיר אלא גם בגזרת השירות. המחשבונים ידידותיים למשתמש ומאפשרים לקבל השוואה בין החברות השונות בתוך דקות ספורות.

השוואת ביטוחי רכב

לזירה הדיגיטלית נכנסה בסערה חברת Wobi, שמאפשרת ללקוחות לבצע השוואה בין ביטוחי רכב של חברות שונות. וובי היא למעשה סוכנות ביטוח שהתקשרה עם מספר חברות ביטוח ומציעה את הפוליסות שלהן בהתאם למאפיינים של המבוטח. לא כל החברות מופיעות במנוע של וובי אך מדובר בדרך נוחה לבצע השוואה של ביטוח הרכב, כולל הביטוח המקיף וצד ג'. בוובי לא הסתפקו בכך והציעו גם מנוע להשוואת דמי ניהול בקרנות הפנסיה ואף אפשרות להוזיל אותם דרך מספר גופים – חברות ביטוח ובתי השקעות – שעימם התקשרה החברה מתוקף היותה סוכנות ביטוח.

רובין הוד של העמלות

מי שמתהדרת בתואר שבכותרת היא חברת פיקס (Feex), חברת סטארט־אפ שאחד ממייסדיה הוא אורי לוין, ממייסדי חברת Waze שנמכרה לגוגל. פיקס מציעה אפשרות של השוואת דמי הניהול בחיסכון ארוך טווח – קרנות פנסיה וקופות גמל – דרך שימוש בחוכמת ההמונים. החברה מאפשרת להעלות את דוח קרן הפנסיה או קופת הגמל שמקבל העמית ולבחון האם הוא משלם דמי ניהול גבוהים ביחס לממוצע. האתר מציג לאחר מכן איזה חיסכון יכול להשיג העמית ואף מלמד אותו איך להתמודד מול מנהל קרן הפנסיה או קופת הגמל כדי להוזיל את דמי הניהול במוצר.

גט פנסיה

יוזמה נוספת שמתרכזת בהוזלת דמי הניהול בחיסכון ארוך הטווח היא חברת GetPensia שמיועדת בעיקר לעובדים לא מאוגדים ומציעה להם אפשרות להוזיל את דמי הניהול בקרן הפנסיה, כאשר החברה מנסה לנצל את היתרון לגודל כדי להשיג דמי ניהול מוזלים יותר. מי שעדיין משלם דמי ניהול גבוהים יוכל למצוא פתרון אפשרי באתר החברה, למרות שבקרוב יושקו קרנות ברירת המחדל המוזלות של משרד האוצר.

הלוואות חברתיות בלחיצת כפתור

אחד התחומים החדשניים בישראל בשנתיים האחרונות הוא תחום ההלוואות החברתיות, שחוסך את התיווך של הבנק ומאפשר הלוואות בין אנשים. שלוש חברות מרכזיות פעילות בתחום בישראל: בלנדר, eLoan וטריא. שלוש החברות נבדלות אחת מהשנייה במנגנון הפעולה שלהן ובמודל העסקי שעומד מאחוריהן, אך כולן מציעות אלטרנטיבה אינטרנטית לקבל הלוואה או להשקעה (של המלווים) על פני הבנקאות המסורתית.

איך לחסוך בקליק
בודק...