הטעויות שעולות לנו ביוקר

הטעויות שאנחנו עושים בחיים הן ההזדמנות הטובה ביותר להשתפר
 

הנה 11 טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהן:

לא לחסוך או להשקיע בגיל צעיר – מי רוצה לחשוב על עתיד רחוק וזקנה? אבל דווקא כשאנחנו בריאים וללא התחייבויות, זה הזמן לשים כסף בצד.

להסתפק בחיסכון לפנסיה בלבד – המדינה מכריחה אותנו בצדק לחסוך, אבל לפי כל החישובים של יוקר המחיה והעלייה בתוחלת החיים, לא נוכל לשמור על אותה רמת חיים אם נסתפק בכך. לכן כדאי מאוד לחסוך ולהשקיע בנוסף לחיסכון החובה.

לא לעשות ביטוח בגיל צעיר – סוגים שונים של ביטוחים (כמו ביטוח בריאות או ביטוח סיעודי) נעשים יקרים יותר ככל שאנו מתבגרים. אם נתחיל צעירים, נפסיד פחות כסף.

לקנות ביטוחים מיותרים, חופפים או לא מתאימים – למשל, ביטוח חיים (שהוא מסוג ריסק), הוא ביטוח חובה ברכיב הפנסיוני או במשכנתא. אבל אם עוד הקמנו משפחה, הוא לא נחוץ. ויש עוד ביטוחים כאלה.

למשוך את כספי הפיצויים במעבר בין עבודות – זה אומנם פטור ממס אבל זה מקטין את הסכום שנקבל בעת הפרישה לפנסיה.

לא לערוך תקציב למשק הבית – "לאן נעלם הכסף שלי?" אתם שואלים בכל חודש. אפילו טבלה פשוטה תוכל לעזור לכם להתנהל בצורה יותר אחראית.

להישאר עם המינוס ולהשקיע את הכסף במשהו אחר – אוברדראפט הוא אחת ההלוואות היקרות ביותר. אם הריבית עליו גבוהה יותר מהתשואה על הכסף המושקע, שווה לסגור אותו קודם, ואפילו לקחת הלוואה זולה לצורך זה.

לא להשוות מחירי שירותים פיננסיים – תחרות בין ספקים היא הדרך הטובה ביותר להוריד עלויות. אל תתביישו להתמקח על מוצרים כמו הלוואות והשקעות.

לשלם בתשלומים ללא צורך – בתקופה שבה אין אינפלציה גבוהה, אין רווח כלכלי בפרישת תשלומים, שעלולה ליצור אשליה שהוצאותינו נמוכות ולגרום לנו לבזבז יותר.

לא להבין בחלופות כלכליות – לכל החלטה כלכלית ישנן חלופות: שכירות מול קנייה, השקעה בנכסים שונים, גידור סיכונים. לכל תוצאה רצויה יש כמה נתיבים עם מחירים שונים.

להתבלבל בין הוצאה להשקעה – כשאנחנו קונים מוצר חדש כמו מכונית, בית וכו' אנחנו בעצם מוציאים כסף שוב ושוב. השקעה היא משהו שאמור להגדיל את סכום הכסף שברשותנו.

הטעויות שעולות לנו ביוקר
בודק...