איך לגרום לכסף לעבוד בשבילך

איך להשקיע את הכסף צריכה להיות השאלה שלך 

זה בסדר, אם גם הכסף שלכם שוכב סתם בחיסכון או בעובר ושב. אתם לא לבד, האמת העצובה היא שרוב האנשים נמצאים באותה הסיטואציה. שוכחים מהכסף, העיקר שהוא "במקום מבטחים". רובכם  הרי לא חושבים ישר על אפשרויות לאיפה ניתן להשקיע את הכסף.

כמעט בכל יום פונים אלי אנשים, בבקשה שאעזור להם לעשות משהו עם הכסף שלהם. 

למשל: פנסיונר שחסך במשך חייו כ-חצי מיליון שקלים. הכסף שכב בפק"מ (פיקדון קצר מועד) במשך 6 שנים והרוויח…..2000 ₪. 

אתם בודאי שואלים, איך ייתכן פק"מ במשך 6 שנים? ובכן, בכל פעם שהפק"מ נפדה הפקידו את הכסף בחזרה בפק"מ חדש מבלי ליידע אותו. או שבכלל ראיתם את הסכום הזהום שהרוויח מכך שהניח לכסף שלו לשכב בבנק.

מכעיס נכון?

המציאות במשק הכלכלי היא שסביבת הריבית האפסית אותה הנהיגו במשק הישראלי והעולמי במהלך השנים האחרונות, יצרה מצב בו אפיקי החיסכון המוצעים במסגרת הבנקאית כמעט ואינם מייצרים ערך ממשי לכסף המושקע.

במהלך הרבעון השני של שנת 2016, הזרים הציבור סכום עתק של 15.7 מיליארד שקלים לפיקדונות בלאומי ופועלים. מדובר בפיקדונות בהם יראה הציבור שברירי אחוז בשנה. 

תבינו, לבנקים לא אכפת שאתם לא משקיעים את הכסף שלכם. אכפת להם מכך שיש להם את הכסף לניהול כל הלקוחות הרשומים שלהם. ולכם צריך להיות אכפת מאיך להניב רווחים מהכסף ה"ספייר" שיש לכם. הפיתרון, השקעות. קודם כל יש להבין מה הם הדרכים העיקריות להשקעה ולאחר מכן בחירת דרך להשקעת הכסף. 

דרכי השקעה עיקריות:

השקעת כספים באפיקי השקעה שאינם סחירים – דוגמת ענף הנדל”ן:

היתרונות: ההשקעה בנדל”ן מסתמנת שוב ושוב בשנים האחרונות כאחת ההשקעות היציבות והרווחיות שאפשר לבחור בהן אבל במרבית המקרים היא מצריכה הון עצמי גבוה. התשואות על השקעה טובה בנדל”ן יכולות להגיע ל- 5% – 20% בשנה והן מבטיחות הכנסה פסיבית יציבה וקבועה ונכס המהווה עוגן כלכלי. כמובן שבהשקעה בנדל”ן חשוב להביא בחשבון את כל נתוני הנכס הספציפי – מיקומו, גודלו, הסביבה, היתרונות והחסרונות שלו – על מנת להבין מה תהיה התשואה האפשרית שלו. בעשור האחרון רשמו מחירי הנדל”ן בישראל עלייה ממוצעת של כ- 4% בשנה לכן יש ייתכנות לעליית ערך הנכס. ויתרון נוסף – השבחת הנכס ומכירתו בערך גבוה יותר.        

החסרונות: השקעה ההופכת את הכספים הנזילים שלכם ללא נזילים. איתור נכס איכותי, ניהולו והדאגה להשכיר אותו הן נקודות שחשוב להביא בחשבון  וכמובן, ייתכנות לירידת ערך הנכס.

השקעות בשוק ההון:

היתרונות: תחום זה הפך בשנים האחרונות לחלופת ההשקעה האטרקטיבית ביותר מכיוון שהיא בעלת פוטנציאל הרווח המיידי ביותר. בנוסף, אתם כמשקיעים יכולים להתאים את רמת הסיכון של ההשקעות לאופייכם. אפיקי ההשקעה הם רבים ומגוונים: מניות, אגרות חובקרנות נאמנותתעודות סלפוליסות חיסכון, המרות מטבע ועוד. קיימת גמישות בתכנון ההשקעה, כלומר: אפשר לנייד את הכספים מאפיק לאפיק והכספים נזילים. עוד חשוב לדעת, שניתן לבצע את כל הפקודות באופן עצמאי מהבית בעזרת המחשב וזה לא מצריך זמן רב.

החסרונות: יש אפשרות להפסיד חלק מהכסף, אם תיק ההשקעות אינו מנוהל נכון, לכן דרוש ידע מוקדם או ליווי של איש מקצוע.

הנה כמה עובדות שכדאי לדעת:

  • היום בישראל, תיק הנכסים הפיננסיים שלנו שווה כמעט 3.5 טריליוני שקלים.
  • בערך 10% מאלה מושקעים באפיקי חיסכון מסורתיים בבנק.
  • חלק ניכר מהחסכונות בבנק פשוט נמצאים בהפסד, עקב סביבת הריבית האפסית.
  • ניהול תיקי השקעות בישראל: מעל מחצית משווי תיק הפיננסים.
  • בשנת 2016, זינק מספר המשקיעים באפיקים השונים פי שניים.
  • קצב הגידול השנתי בחשבונות של תיקי השקעות – כמעט 10% בשנה מאז שנת 2004 .

אם מעניין אתכם להשקיע באפיק סולידי, כלומר: להשקיע בסיכון נמוך ולקבל תשואה טובה כדאי לכם לקרוא עוד ממש כאן.

איך לגרום לכסף לעבוד בשבילך
בודק...